Duikschool Amfibie is een vzw, opgericht in 1972 met als doel het beoefenen van de duiksport, deze te bevorderen, te organiseren en te controleren.
WAT BIEDEN WIJ
- de aangesloten leden de duiksport te laten beoefenen op een veilige manier met strikte normen in een gestructureerd geheel, volgens de nationele (BEFOS-NELOS) en internationale (CMAS) normen.
- de beginnende leden een volledige opleiding te geven om de duiksport te beoefenen op een kameraadschappelijke en verantwoorde wijze.
- de niet-leden te interesseren voor de duiksport in het algemeen en het onderwaterleven in het bijzonder, om zo te trachten iedereen iets te gunnen van alle onderwaterpracht.
HOE WERKEN WIJ?
Tijdens het schooljaar hebben wij elke maandag onze zwembadtraining van 20h00-21h00 voor de jeugd, van 21h00-22h00 voor de jong volwassenen en van 21u15-22u15 voor volwassenen.
Indien er theorielessen gegeven worden gaan die door in het clublokaal van 19u30 tot 21u00.
WAT ORGANISEREN WIJ VOOR ONZE LEDEN?
- In juli en augustus duiken we in ons "huisrif" de melle in Turnhout.
- Vanaf april tot eind oktober organiseren we veel clubduiken, deze gaan door op diverse plaatsen in Belgie en Nederland.
- Tijdens het pinksterweekend trekken we naar camping Gorishoek in Zeeland voor een weekend vol duiken in de Oosterschelde, vol gezellighied op de camping en rond de barbecue.
- Eind oktober hebben wij ons sluitingsweekend en duiken we in enkele zeer mooie steengroeves van het land, we huren een huisje waar ook je gezin welkom is.
- Elk jaar organiseert de club een duikreis naar één of andere exotische bestemming. Daarnaast zijn er ook verschillende leden die reizen organiseren zodat je in elk seizoen wel mee kan gaan op duikreis.

